• Skolavslutning ...

Skolavslutning i Partiföreningsskolan

På självaste Valborgsmässoafton genomfördes den tredje och sista delen av Partiföreningsskolan i Säter. Kursledare denna gång var Lisa Rasmussen och den avslutande delen handlade om opinionsbildning. Vi var något färre deltagare än vanligt vilket lämnade utrymme för diskussioner och funderingar. Lisa var generös med att berätta erfarenheter från Stockholms- och Nackapolitiken och det är alltid lika roligt att få höra hur man har det i andra partiföreningar.

Partiföreningsskolan har varit ett ambitiöst projekt och ett bra tillfälle för oss att fräscha upp våra kunskaper om styrelsearbete. Del två som handlade om själva partiföreningsarbetet är nog den del som oftast kommer att plockas fram på styrelsemöten runt om i landet.

Som vanligt var de praktiska arrangemangen kring kursen strålande! Denna gång fick vi vara i Säters fina filmmuseum. Bara det var värt en resa till Säter. Rekommenderas för alla filmälskare.

Stort tack till Fia och alla andra partikamrater i Säter! God mat, trivsel och ett klockrent arrangörsarbete.

Mariana/ V Falun