• Veckobrev från ...

Veckobrev från ordförande i partiföreningen

Den vänstra flygeln öppen att använda

Nu efter sossarnas kongress har vänstra flygeln öppnats ännu mer eftersom (S) anser att det är viktigare att nå ut till medelklassen i storstadsregionerna, att friskolor fortfarande får vara vinstdrivande m.m. , där blev det en seger för höger falangen i socialdemokratin. I och med detta så öppnas nu möjligheten för oss att bedriva en politik som gynnar vänstersympatisörer.

Självklara frågor för oss är

Att jobben skapas i den offentliga sektorn, mer personal inom skola och vård.

Att offentlig verksamhet ska bedrivas av kommuner, landsting och staten inte av  vinstdrivande företag.

Att vi accepterar att alla är olika och inte gör ett samhälle där bara en viss kategori får tillträde till.

Att rasism och främlingsfientlighet ska bekämpas med demokrati och avskaffandet av kapitalismens onda sidor, den borgerliga politiken som bedrivits ganska många år är en av anledningarna till att utanförskap och rasism ökar.

här i Falukommun ska kraft läggas på

• Skolmaten måste åter tillagas direkt på plats i skolorna med råvaror som i största möjliga mån är närproducerat och ekologiskt
  • Inga fler skolor ska läggas ned, det kommer snart en ny våg av elever därför ska alla vara kvar
  • Behovet att åter få västra skolan till en 0-9 klass skola är stort i framtiden så därför bör några klasser vara kvar